BIB oktatás

Kurzusok

Banki IT projektmenedzser

  • Banki, pénzügyi tanfolyamok

 


 

A program a Magyar Projektmenedzsment Szövetséggel közös programként valósul meg.

A TANFOLYAM CÉLJA

  • alapvető projekt-irányítási ismereteket adjon banki IT projektek megvalósításához;

  • a hallgatók használható gyakorlati tudást szerezzenek a projekt terjedelmének meghatározásához, a projekt működőképes megtervezéséhez, minőségi, határidő- és költségterv szerinti lebonyolításának menedzseléséhez.

A képzés végigköveti egy hagyományos projekt életciklusát, a projekt irányításának szervezeti kereteit, eszközeit, a projekt kockázatainak kezelését és a projekt bevezetéséhez szükséges változáskezelési és kommunikációs feladatokat. A képzés a projekt menedzsmentelméleti megalapozásán túl esettanulmányokon keresztül, tapasztalt gyakorló szakemberek bevonásával ad a hallgatók kezébe a mindennapi munka során alkalmazható gyakorlati ismereteket.

Kinek Ajánljuk ?

 

A képzést olyan szakembereknek ajánljuk, akik

  • projektirodán, informatikai vagy bankszakmai (back-office, üzleti területek, termékfejlesztés, kockázatkezelés) területen dolgozóknak

  • IT rendszer-bevezetési projektfeladatok megoldásában szeretnének versenyképes tudást és gyakorlatot szerezni,

  • ilyen területen szeretnének dolgozni a jövőben.

    Ajánljuk továbbá azon hitelintézeti munkatársaknak is, akik munkájuk során IT projektekkel kerülnek kapcsolatba, és a projektek sikeressége érdekében tudásukat alapvető projektirányítási ismeretekkel kívánják megerősíteni.
     

ELSŐ NAP

Bankszakmai alapképzés: Az első nap délelőttje során a bankszakmai alapképzés modul a banki működés jellemzőivel, termékeivel, szabályozásával, a főbb folyamatokkal és a banki szervezet felépítésével ismerteti meg a hallgatókat. Akik már rendelkeznek legalább kétéves bankszakmai tapasztalattal, azoknak a modul opcionális, azonban a tananyag a vizsgakövetelmény része.

A projektmenedzsment alapjai​: A nap során a banki IT projektek szervezéséhez és lebonyolításához szükséges általános ismeretek kerülnek sorra. A hallgatók megismerkedhetnek a projekt definíciójával, az IT projektek sajátosságaival, a projekt menedzsment módszerekkel, a software fejlesztések sajátosságaival a banki környezetben, az IT projektek életciklusával, a minőségi követelményekkel. A modul áttekinti a tesztelések szerepét, a projektek minőségbiztosítását, a szállítók kezelését, a projekt szereplőinek meghatározását, hatáskörüket, főbb feladataikat (projektszponzor, projektmenedzser, projektkoordinátor, tesztkoordinátor).

A hallgatókat végigvezetjük egy hagyományos felépítésű projekt életciklusán, továbbá gyakorlati példákon keresztül mutatjuk be a projekt egyes fázisainak feladatait, melyek a következőek:
A projekt tervezése: érdekelt felek azonosítása, követelmények meghatározása, a scope meghatározása, a projekt szervezeti kereteinek kialakítása, projektalapító dokumentum (PAD) készítése, projektterv elkészítése, erőforrások hozzárendelése, szakértők biztosítása, költségtervezés, kommunikációs terv elkészítése, változáskezelés megtervezése, a projekt kockázatainak felmérése és a kockázatkezelési stratégiák kidolgozása, szállítók pályáztatása, kiválasztása, szerződéskötés. 

 

MÁSODIK NAP

Banki IT architektúrák és IT biztonság: Áttekintésre kerülnek a jellemző banki IT architektúrák, az IT architektúra szerepe az IT stratégiában, kapcsolódása az üzleti célokhoz és a tervezés alapelvei. Továbbá az előadók példákon keresztül bemutatják a tipikus banki IT architektúrák felépítését. Részletes betekintést nyújtanak az IT biztonság témakörébe: tisztázzák a definíciókat és az összefüggéseket (pl. IT biztonság vs. információbiztonság, fenyegetés, sérülékenység, biztonsági rés, biztonsági incidens, kockázat, kontroll, maradványkockázat, stb.), a kockázatelemzés alapjait és a biztonságtervezési alapelveket. Bemutatják az üzletfolytonosság és katasztrófa utáni helyreállítás eszközeit (BCP/DRP). Áttekintik a magyarországi pénzügyi szektorra vonatkozó informatikai szabályozást, példákkal megvilágítva az MNB jogértelmezési és ellenőrzési gyakorlatát, a megfelelés buktatóit, a tipikus hibákat.

A projektmenedzsment alapjai: A projekt végrehajtása: a tervek végrehajtása és szoros monitoringja, rendszeres aktualizálása, dokumentálás, projektstátusz-riportok, tesztelés, implementálás, változáskezelés, kommunikáció.
A projekt zárása: célok elérésének értékelése, dokumentálás, zárás.
Továbbá hangsúlyt fektetünk a ma leginkább elterjedtebb és létező banki IT projektek sajátosságaira. 

Bemutatásra kerülnek a korábban részletezett hagyományos projektmenedzsment lépései mellett, az agilis projektkoordináció sajátosságai. A nap végére a jelentkezők jobban megismerik a különbséget egyes projektmenedzselési típusok között és megértik miként lehetséges az erőforrások becslése hagyományos, dinamikus és agilis projektek esetén.

HARMADIK NAP

A Microsoft Projekt-tervező szoftver használata: Gyakorlatban ismerik meg a hallgatók, hogy mire és milyen módon használható az MS Project szoftver, megismerik a projekt- és feladattervezés lépéseit, a tervezés szükséges mélységét, a feladatok közötti és projekten kívüli függőségek kezelését, a mérföldkövek használatát, a Gantt chart beállításokat. Betekintést nyernek az erőforrás- és költségtervezésbe, megtanulják a projektnaptár beállítását, a projektsablonok alkalmazását, a riportkészítési, nyomtatási funkciók használatát.

A projekt sikeréhez szükséges kulcsfunkciók és képessége: Az eddig tanult projektmenedzsment módszereket banki esettanulmányokon keresztül, gyakorlati feladatok segítségével dolgozzák fel a hallgatók (pl. banki érdekelt felek azonosítása, PAD készítése, projektterv készítése, kockázatértékelés és kockázatkezelési stratégia kialakítása, kommunikációs terv készítése, státusz riport készítése).

NEGYEDIK NAP

Banki esettanulmányok, gyakorlati feladatok – banki környezetben: Az eddig tanult projektmenedzsment módszereket banki esettanulmányokon keresztül, gyakorlati feladatok segítségével dolgozzák fel a hallgatók (pl. banki érdekelt felek azonosítása, PAD készítése, projektterv készítése, kockázatértékelés és kockázatkezelési stratégia kialakítása, kommunikációs terv készítése, státusz riport készítése).

Projekt portfolió menedzsment: Az intézményben futó különböző projektek összehangolására, priorizálására, erőforrás tervezésére, rendszeres visszamérésére, riportálására készíti fel a hallgatókat.

Online módon elérhető képzés

A képzésen való részvétel esetén az ISACA által elismert CPE pont szerezhető! 
A képzéssel szerezhető CPE pontok száma: 3,5 pont
 

Előadók



További információkért keresse oktatásszervezőnket