BIB hírek

Események/Hírek

2020 ősz - A digitális transzformáció a válságálló és „jövőbiztos” vállalathoz

A járványhelyzet különösen éles tükröt tartott a szektor elé: a kis- és középvállalatok digitális érettségi szintje nagyon alacsony. Ezen azonban soha ennyi vezető és tulajdonos nem akar változtatni, mint most, hogy vállalkozását ellenállóbbá tegye olyan válságokkal szemben is, mint amit a COVID-19 vírus okoz világszerte.

A digitális transzformáció mellett kulcsterületnek tartjuk a vállalati generációváltást is, hisz a digitális transzformációt és a generációváltást sikeresen végrehajtó vállalatoknak nő az esélye a külpiacra lépésre és a regionális vagy akár globális szerep megszerzésére is. Különösen most, hogy számos szomszédos, illetve fejlett országban a meglévő szereplők piacát jelentősen átrendezheti a válság eltérő mértéke és kezelésének eltérő módszerei.

Miért készül az E-KKV Képzés?

  • Válságkezelésre
  • Változáskezelésre
  • Szemléletformálásra
  • HR kihívásokra
  • Üzleti innovációra
  • Nemzetközi terjeszkedésre

 

Érdekes adatok még a válság előttről:

  1. 2018 végén a magyar cégvezetők fele rendelkezett digitális stratégiával, 39%-a úgy érezte, hogy egyáltalán nem rendelkezik kellő ismerettel a digitális piaci és technológiai átalakulásról. A képzési igényt jelezte, hogy 75% felkészült a kihívásokra és szívesen tanul, és 90% tervezte, hogy 1 éven belül képezi magát a digitalizációval kapcsolatos témában (Spark Institute 2018). Bármennyi is valósult meg ezekből a tervekből, most többre lesz szükség!

 

  1. A kis- és középvállalatok generációváltása tömegesen válik időszerűvé. Az MNB becslései szerint Magyarországon közel 53 ezer vállalkozás vezetője fog nyugdíjba vonulni a következő 1-5 évben (MNB 2019, p.57). Világszinten elmondható, hogy ez a tendencia több ezer vállalkozást érint.  Az átruházási nehézségek miatt Európában évente 150 ezer társaság meg is szűnik, és ezzel együtt 600 ezer munkahely is hasonló sorsra jut (MNB 2018, p.2), ami csökkenti a termelékenységet és a vállalkozások megszűnéséhez vezet. Most számos idős vezető számára elemi erővel törhet fel a kérdés: akarom és tudom még egyszer újjáépíteni a vállalkozásomat – vagy itt az idő és ezt most kell másra bíznom?

 

Minden sikeres vállalkozás életében kritikus fordulópont a vezetőváltás, de egyben megújulást ígérő lehetőség is főleg, ha egy innovatív technológiai változással együtt történik meg. A családi vállalkozások sikeres továbbviteléhez fontos a következő generáció felkészültsége és bevethetősége, hogy biztosítva legyenek a cégvezetői készségek, menedzsment technikák, innovációs módszertanok, digitális technológiai ismeretek. 

A digitális transzformáció nem cél, hanem a válságálló és „jövőbiztos” vállalat eszköze. Egy rugalmas, alkalmazkodó, változásokra, fejlesztésekre kész cégnek, vállalkozásnak a jövőbeli sikerét szem előtt tartva alakítottuk ki az az alábbi tartalmat.

A képzés tartalma:

 

#

Modul

Kérdések, amelyekre választ adunk

1

A közvetlen vezetés átadása

Mit jelent és miért fontos a bizalom?  Hogyan építsük a saját bizalmunkat a következő generáció iránt?

Miért és hogyan adjuk át a vállalatunk közvetlen vezetését a következő generációnak? Mit csináljunk a közvetlen vezetés helyett, ezután mi a következő lépcső számunkra?

Mi az, amit nem tudunk elengedni és miért?

2

HR kihívások és agilis transzformáció

Miről - kiről - kiknek szól a vállalatunk?  Mi a vállalatunk küldetése, értékei, jövőképe? Milyen a vállalati kultúra? 

Miért fontos a tehetség-, a karrier-, és utánpótlás menedzsment? Milyen a jó teljesítmény-menedzsment?

Milyen struktúrákat és tervezési eszközöket alkalmazhatunk a vállalat szervezeti továbbfejlesztésének elősegítésére?

Miért és hogyan fejlesszük a vezetőket, az értékesítőket, a szakértőket, a fizikai dolgozókat, melyek a készségfejlesztés módszerei?

  3 

Digitalizáció - általános

Mik az aktuális fogyasztói és technológiai trendek? Mit jelent ma „jövőbiztos” vállalatot építeni?

Milyen útjai vannak a digitális fejlesztésnek? Hogyan irányítsunk adat alapon, akár automatizált döntésekkel?

4

Üzleti innováció

Hogyan válhat az innováció a vállalati DNS részévé? Milyen eszközökkel tudjuk segíteni a vállalkozásokat, hogy időben és “jövőbiztosan” tudjanak reagálni a piaci, technológiai és gazdasági változásokra? Milyen eszközöket látunk a vállalati fejlesztések elősegítésében? Mit jelent a LEAN Startup módszertan a saját vállalkozásomra nézve?

5

Nemzetközi kapcsolatok és piaci terjeszkedés

Milyen tipikus célpiaci szegmensek léteznek a mai többpólusú világban? Milyen módszerrel válasszam ki a potenciális piacokat?

Hogyan fordítsuk le a márkánk és szolgáltatásunk értékeit más kultúrák közegében?

Hol zajlik ma a nemzetközi üzleti kapcsolatépítés? Milyen szerepet szánjunk a személyes találkozóknak, a közösségi médiának és a nyilvános szereplésnek?

6

Finanszírozás

Milyen finanszírozási utakat azonosíthatunk a vállalatátruházás esetén (kötvény, részvény, atipikus értékpapírok, crowdfunding és ICO)? Mik az egyes finanszírozási, illetve forrásbevonási technikák előnyei és hátrányai?

Milyen vállalatértékelési megközelítések lehetségesek?

7

Belső és külső vállalati kommunikáció

Milyen kommunikáció járulhat hozzá a vállalat modernizációjához? Milyen a digitalizált kommunikációs eszköztár?

Mi az ügyfél célcsoportok és a munkavállalói célcsoportok számára megfogalmazható értékajánlatunk, a márkaérték, ami megmarad a transzformáció és a generációváltás nyomán is?

Hogyan kommunikáljuk a vállalatunk küldetését, értékeit, jövőképét, a vállalati stratégiát és a változásokat a munkatársaink felé?

8

Változás-menedzsment

Mit jelent a 21. században a változás? Mi okoz nehézséget a munkatársaknak?

Mik a feladatai egy transzformációs projekt szponzorának? Hogyan érthetem el, hogy a munkatársak a változásokra pozitívan reagáljanak?