Az elmúlt évek során felgyorsult a bankrendszer portfóliótisztítási folyamata, amelynek eredményeképp jelentős nem teljesítő állomány kezelését vették át pénzügyi vállalkozások, illetve pénzpiaci közvetítők. A követelések érvényesítése érdekében az adósokkal történő kapcsolatfelvételek száma is emelkedett, amelynek során a behajtó munkatársak magatartása a pénzügyi intézményrendszer működésébe vetett közbizalmat is befolyásolhatja. Az MNB a felügyelési tevékenysége során kiemelt figyelmet fordít a jogszabálykövető, tisztességes és együttműködő gyakorlatok elterjedéséhez a követeléskezelési tevékenység során. A felügyeleti és adatvédelmi elvárásoknak történő megfeleléshez a kurzus résztvevői megfelelő útravalót kapnak.
Képzési programunk biztosítja a követeléskezelési szektorban dolgozó szakemberek számára a behajtási tevékenységgel kapcsolatos általános, illetve adatvédelmi szabályozás részletesebb megismerését, valamint az ezen felüli felügyeleti elvárások elsajátítását. A kurzus résztvevői elméleti oktatáson és esettanulmányok feldolgozásán keresztül szerezhetnek széleskörű ismereteket a felmondott követelések kezelésére vonatkozó általános fogyasztóvédelmi elvek gyakorlati alkalmazásáról, az adósok megfelelő tájékoztatásáról, a kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás szabályairól, valamint az adósokkal történő megállapodással kapcsolatos felügyeleti elvárásokról. A kurzus hallgatói mindezek mellett a követelés behajtási tevékenységgel összefüggő jogszabályi rendelkezéseket.
A követelés behajtó társaságok működésére vonatkozó előírások, ajánlások megismerése és gyakorlatba történő beépítésének támogatása.
A kurzus elsősorban a felmondott fogyasztói követelések (workout retail) kezelésével foglalkozó vagy foglalkozni kívánó, hitelintézetnél, illetve követeléskezelő cégnél dolgozó szakemberek számára ajánlott. A kurzuson a követeléskezelési tevékenységet felügyelő és irányító szakmai vezetők releváns tudást szerezhetnek, amely biztos alapot nyújt a jogszabályoknak és felügyeleti elvárásoknak megfelelő működés kialakításához.
I. A követelés behajtási tevékenység jogszabályi környezete
II. Adatvédelmi aspektusok a követeléskezelés során
III. MNB ajánlás, fogyasztóvédelmi elvárások példákon keresztüli bemutatása
további témák szervezés alatt
10 tanórás, 2*félnapos képzés.
pal.daniella@bib-edu.hu
pal.daniella@bib-edu.hu
Semmi baj, gondolkozz rajta, de jelezd nekünk az alábbi gombon, hogy érdeklődsz és mi szólunk az indulás előtt hátha meggondoltad magad.
Semmi baj, gondolkozz rajta, de jelezd nekünk az alábbi gombon, hogy érdeklődsz és mi szólunk az indulás előtt hátha meggondoltad magad.
Semmi baj, gondolkozz rajta, de jelezd nekünk az alábbi gombon, hogy érdeklődsz és mi szólunk az indulás előtt hátha meggondoltad magad.