BIB oktatás

Kurzusok

Kapcsolatépítés a panaszkezelésben

  • Banki, pénzügyi tanfolyamok

Miért tartjuk fontosnak 


A panaszkezelés a pénzügyi piacok egyik legkényesebb területe.  Különösen a 2008-as válság során vált rendkívül nehézzé az itt dolgozó munkatársak élete, amikor a dühös ügyfelek a bankokon és pénzügyi szolgáltatókon akartak „bosszút állni”. Ma sem csökkent ennek a területnek a jelentősége, hiszen az ügyfelek ma is panaszkodnak, találnak kivetnivalót a szektor szolgáltatásaiban és termékeiben. A válság során kialakult ellenséges érzület kisebb mértékben ugyan, de továbbra is megvan. A panaszkodó ügyfél ugyanakkor egy lehetőség is. Lehetőség arra, hogy tudatos és ügyfélorientált kommunikációval hosszú távon partnernek nyerjük meg és ennek a kapcsolatnak az ügyfél és a szolgáltató egyaránt nyertese legyen! A kurzus ehhez kínál elméleti ismereteket és gyakorlási lehetőséget. 

A kurzus tartalma 


A kurzus során a résztvevők megismerik a kommunikáció alapvető attitűdjeit, az asszertív kommunikáció legfontosabb elemeit, valamint a konfliktuskezelési módokat. Az értékesítés kiemelt fontosságú szempontjait is magában foglaló tréning lehetőséget nyújt a megismert technikák kipróbálására és gyakorlására többféle formában. Filmrészletek megfigyelése és elemzése, saját esetek elemzése és eljátszása, tárgyalási helyzetek kipróbálása és elemzése segít abban, hogy a résztvevők azonnal alkalmazható tudást és eszköztárt vigyenek magukkal az ügyfélpanaszok magabiztos kezeléséhez.


A kurzus céljai

  • Az asszertív és ügyfélorientált kommunikáció elemeinek megismerése és gyakorlása
  • A konfliktus kezelési módok megismerése 
  • Az együttműködő és probléma megoldó stílus gyakorlása
  • A legfontosabb értékesítési szempontok megismerése és tudatos alkalmazásának gyakorlása panaszkezelési helyzetben is

Kinek ajánljuk a kurzust 


A kurzust értelemszerűen panaszkezeléssel foglalkozó munkatársaknak szánjuk, ugyanakkor a tréning hasznos lehet az értékesítési feladatokkal megbízott kollégáknak is, mert a konfliktuskezelési technikákról lényegesen több elméleti és gyakorlati ismeretet kínálunk, mint az általában az értékesítői tréningek.

A kurzus felépítése


A kurzus során elsajátított elméleti ismereteket helyzetgyakorlatokkal mélyítjük el.

Előadók